Znanje stranih jezika – zajednička europska vrijednost. Stanje i perspektive u obveznom obrazovanju u Republici Hrvatskoj
Na inicijativu Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika te Hrvatske udruge profesora francuskog jezika, a uz podršku veleposlanstava Republike Francuske i Savezne Republike Njemačke 6. svibnja, prigodno uz Dan Europe, održan je okrugli stol pod geslom Znanje stranih jezika – zajednička europska vrijednost.
Cilj je skupa bio ukazati na stanje u nastavi stranih jezika u hrvatskom obrazovnom sustavu, kao svojevrsni nastavak rasprave o učenju i poučavanju stranih jezika započete 29. ožujka 2019. godine u okviru znanstveno-stručnog savjetovanja održanog u Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Tom su prigodom iznesene slabe točke unutar cjelokupne obrazovne vertikale kad je riječ o nastavi stranih jezika te su predlagana rješenja. Budući da u posljednje dvije godine nije došlo do pomaka, a pokazatelji u obrazovnoj praksi i apeli nastavnika, osobito od početka aktualne šk. godine 2020./2021. ukazuju na zabrinjavajuće stanje,
- proveli smo detaljnu analizu podataka vezano za broj učenika uključenih u nastavu 1. i 2. stranog jezika,
- uključili podatke s tržišta rada koji ukazuju na potrebu znanja stranih jezika i prioritetne djelatnosti u kojima se ta kompetencija traži
- te na sastanku s gospodinom državnim tajnikom 18. veljače ove godine iznijeli prijedlog rješenja, koji primarno obuhvaća uvođenje dvaju obveznih stranih jezika u osnovne škole.
Takvom bi izmjenom došlo do stabilizacije cjelokupne obrazovne vertikale s obzirom na nastavu stranih jezika te do razvoja daleko bolje višejezične kompetencije hrvatskih učenika.
Odgovor državnog tajnika Tomislava Paljaka i izlaganja brojnih drugih govornika koji su jedinstveni u stavu da je potrebna veća razina znanja stranih jezika u Hrvatskoj možete pogledati na najavljenoj snimci okruglog stola.
Najljepše zahvaljujemo svim govornicima okruglog stola na doprinosu, a sudionicima na interesu i aktivnom sudjelovanju u radu skupa.